Gizli Algı Yaratma- Kışkırtma Faaliyeti

Son zamanlarda sıkça karşılaştığım bir suçlama var. Medyada yeterince etkin olamadık. Yönetim görevini yapmadı. Katıldığım taraflar var.

İhmal ve kusur iddialarında haklılık payı var ama bir de realite var. Realiteyi bilmeden anlamadan bazı yorumlar suçlamalar haksız oluyor.

Uzun zamandır medyanın Fenerbahçe’ye karşı sürdürülen kuşatmadaki etkin rolünü anlatıyorum. Ve sürekli aynı soru geliyor:

Kim bunlar? Geçen hafta “Organizasyon” Medya Şablonu’nun bir uygulaması olarak hayata geçirilen bir vaka yaşandı.

Vakayı detaylarıyla yazacağım. Sürekli “kim bunlar” diyenlere de bir önerim var. Madem çok öğrenmek istiyorsunuz listeye bakın. İsimleri alt alta yazın.

Resmi görün.Listede gerek “aktör”, gerek “müsebbip” gerekse “uygulayıcı” olarak kimi görüyorsanız onlar organizasyona dahildir. Aksini onlar kanıtlasın…

Bir haftadır yalanlama veya düzeltme bekliyorum. Ancak geçtiğimiz akşam ki “kışkırtıcı yorumlardan” anlaşıldı ki herkes bilinçli davranmış.

Çok önemsiz ve detaymış gibi görülen olayın aslında ne manaya geldiğini yazının sonunda anlatacağım. Ve bazı sorular soracağım.

Medyada yeterince etkin olamayan yönetimi eleştirirken; suyun başının kimler tarafından neden tutulduğunu anlamadan, anlatmadan olmaz. Medyada her zaman yanlış haber çıkar.

Kimisinin metninde hata vardır. Kimisinin resmi veya resim altı. Kimisinde bilgi hatası. Bunlar olağan..Medya patronlarının günlük çıkarları veya özel yönlendirmeleriyle rakiplerini hedef alan yayınlar için talimat verdiğini sayısız kez gördük.

Ancak bu öyle bir şey ki… Hiçbir açıklama kafi değil. Kişisel olsa yine umursamayacaktım. Ama bu milyonları birbirine düşman etme girişimi,

Yapılan yayının içeriği bir yana sonrasında kullanılış şekli tam bir facia. Ve Fenerbahçe camiası buna sessiz kalacaksa sonsuza kadar sussun,

Bu göstere göstere yapılan kışkırtmayı ve yönlendirmeyi doğru analiz etmeden “zaten biliyorduk” diye yazacakların kalbini kırarım. Okumayın..

Elinden bir şey gelen, sorumlulara demokratik yollarla tepkisini koyacak olanlara şimdiden müteşekkirim. Bunu yutmadığımızı gösterelim..

Aile içinde eleştirelim, transferden çim sulamaya her şeye kızalım. Ama bu “GİZLİ” ALGI YARATMA KIŞKIRTMA FAALİYETİNE DE SUSKUN KALMAYALIM..

ahmet çakar

Hürriyet Gazetesi’nin internet sitesinde bir manşet haber. En tepeye koyduklarından. Bomba Sözler: Başbakan Erdoğan Aysal’ı aradı ve…Herkes gibi ben de merakla tıkladım.

“Başbakan Aysal’ı aradı ve Fatih Terim’in Milli Takım’a geçişi için izin vermesini istedi” yeni değil. Medya “Başbakan Ünal Aysal’ı aradı” haberi yaptı.

Bunda bomba olacak ne var? Ben acaba Hürriyet manşet yaptığına göre içerik var sandım. Manşetten günler önce Göksel Gümüşdağ’ın Florya’da Fatih Terim’i ziyareti http://sporx.com tarafından yayınlanmış ve mesajı alınmıştı

Uzun zamandır süren ve “SİYASİ TEHDİT” amaçlı uygulanan bir eylem. Hatta artık tekerleme oldu. Yorumcular ezberden söylüyor.

İsim zikretmeye paçaları sıkmadığı için sürekli kaş göz oynatarak imalarla işi götürmeye çalışıyorlar.

* TFF’yi bir gecede kim görevden aldı?
* Demirören’i kim göreve getirdi?
* Demirören’in göreve gelmesinin sebebi o kararı almak.
* Onlardan şikeyi halının altına süpürmesini kim istedi?

Kim sorusunun yanıtına gelince kaşlar gözler ayrı oynuyor. Ama Fenerbahçe’yi kurtaran irade diye üstüne basa basa söyleniyor. Plan işliyor.

Fenerbahçe Yargıtay’dan aklanırsa “İrade kurtardı” olacak. Bu aslında tehdit. Kurtulursa “25 milyon taraftarımız sizden bilir” demek.

Yani Hürriyet Gazetesi’nin manşetinde yeni bir durum yok. Haberin içeriğine bakıyorsunuz. Konuşan Ahmet Çakar. Bu da olağan,
sow

Her pazartesi (şimdi araya kaynamasın) proje dahilinde bir bomba haber patlatılması gerekiyor. Bu hafta SOW’un sırtından geçindiler.

Bir hafta Erman Toroğlu, öteki hafta Ahmet Çakar. Sıraya koymuşlar sanki. Biri bomba patlatıyor. Diğeri şok suçlamada bulunuyor. Listeledim.

Arada da yüzleri eskimesin, millet uyanmasın mantığıyla Ümit Özat “sert konuşuyor” Kaya Çilingiroğlu “ağır iddiada” bulunuyor.

Medyanın “amiral gemisi” ve bu gidişle “ateş gemisi” olacak TFF Başkanına ait iki mecranın maşallahı var. Onlar manşet atıyor.

İhtiyaca göre 200 ile 50 arası siteden “virüs gibi” kodlanmış anahtar cümlelere sporseverlerin ekranından zihnine sirayet ediyor.

2012 Temmuz ayından beri “MEDYANIN HİZMET DÖKÜMÜNÜ” listelediğim için Ahmet Çakar’ın bomba açıklamasına da şöyle bir baktım.

Ahmet Çakar’dan bomba iddialar

Yayını izlemedim ama kaydediyorum. Böyle müstesna yayınlardan mahrum kalmamak için mutlaka deşifre edilmiş içeriğini de okuyorum.

Habere konu olan yayında Ahmet Çakar bu tür bir şey söylemiyor. Yanlış anlama vardır. Düzeltilir diye düşünürken haber yağmuru başlıyor.

Haber onlarca siteden binlerce link vasıtasıyla ekranlardan zihinlere akıyor. Bir çok sitede Haberin mahreci İHA. Haber ajansı yani.

Ahmet Çakar’ın bomba iddiaları bir anda yağıyor… Önemli olanları buraya listeledim
Liste

Haberde bir hata olur. Ama tepeden tırnağa hata olur mu? Şimdi “Ahmet Çakar’ın yanlış bilgi vermesi” yeni değil ki diyenler çıkar.

Ahmet Çakar’ın patlamış yanlış sözleri destan olur. Elbette biliyorum. Ancak burada farklı bir durum var. Sabreden öğrenecek..

Haberler hala internette duruyor. BİZZAT ARAMIŞ Yani ya yanlış haber yaptıklarını bilmiyorlar. Ya da izlenip fark edildiğini fark etmediler.

Bu tuhaf haberin hem Fenerbahçe hem GS taraftarını kışkırtma amaçlı olduğunu yazmama gerek yok. GS taraftarı da istediği kadar kızsın.

Benim dikkatinize sunmaya çalıştığım husus bu haberin kullanılış şekli. Kitleleri etkileme yöntemi olarak sık kullanıyorlar. Bu suçüstü oldu.

Programda Fatih Terim’in Milli Takıma imza atması konusu tartışılıyor. Yorumcular bölünmüş. İkisi Terim’i, ikisi Aysal’ı savunuyor.

Sinan Engin ve Ertem Şener Terim’in çıkarları, ROK ve A Çakar Aysal’ın savları için canla başla mücadelede.

Bu sırada Ertem Şener, “CANLI Bağlantı olacak. Bursa Kalecisi Frey ile” diyor. Ve Ahmet Çakar ani bir hamle yapıyor…

Ahmet Çakar: Bir de bir şey daha söyleyeyim. Bana 10 saniye ver.

Sinan Engin: GS hep iyi olmak zorunda. GS her maç kaybettiğinde takıldığında Fatih Terim Milli takım Hocası olmasa diyecekler.

Ahmet Çakar bırakın “Bizzat aradı” demeyi hikaye anlatmayı, aydınlatmayı tam aksine “Başbakan aradı diyenler yalan söylüyor” diyor. Çakar: Türkiye’deki ben yalanların ben altını çizeyim. Türkiye’de bazı şeyleri yaptırmak amacıyla Sayın Başbakan’ın adı kullanılmaktadır .

Ahmet Çakar bırakın “Başbakan aradı” demeyi tam aksini söylüyor. Peki neden bu cümle manşete çıktı? Ve GS taraftarının ateşi yükseltildi….
BİZİ İLGİLENDİRMEZ AMA YORUMLAR ŞÖYLE.

Birkaç internet sitesi yazsa yine “yanlışlık” diyeceğiz. 50’ye yakın internet sitesi organize değillerse nasıl bu tuzağa düştü. Ve ilk değil…Sinan Engin bu durumu defalarca programda tekrarlıyor “GS eğer şampiyon olmazsa sorumlusu” … Ne yapın edin GS’ı şampiyon yapın mı? Eğer GS bu yıl şampiyonluk hedefini kaybederse 2014 Mart Nisan aylarındaki ödemelerini yapamaz iflas eder. Taraftar kimi suçlar? Akla şu geliyor. Neden olayın taraflarından hiçbiri bu asılsız cümleyi yalanlamadı. İsteseler 24 saat geçmeden linkler kaldırılırdı…

* Çakar ben demedim demiyor
* Aysal aranmadım demiyor
* Başbakan aramadım demiyor.
* Terim hiç karışmıyor
* Taraftar tam CAS kararı öncesi sinir küpü

Bu ne ilk ne de son eylem. Gelelim neden buraya aktardığıma… Çünkü çok daha fena bir ihtimal var. Esasen konumuz bu.BUNA CEVAP VERECEKLER.. Ahmet Çakar’ın programda ne konuşacağı önceden biliniyor. Allah bilir belki biri yazıp eline veriyor.. Haber ajansı veya o yazıyı mail alan diğer ilgililer nasılsa yazılı her şeyi söyledi zannıyla metni yayına veriyor. O kadar pervasızlar. Nasılsa Fenerbahçe kanadının takip edip bu sinsi eylemleri kamuoyu gündemine taşıyacak hali yok. CAS var, Saha sorunları var. Peki bu programdan bula bula söylenmemiş cümleyi mi buldunuz? Ne cevherler yumurtlandı. Manşet ise bunlar manşet. NE MANŞETLİK AÇIKLAMALAR VAR. NEDEN SÖYLENMEYEN SÖZ MANŞETTE

ROK: AYSAL TERİM’E ÇALIŞTIRICI OLARAK MÜSAADE ETMEDİ DİYORUM MAÇIN BAŞINDA DURUR. TAKIMI YÖNETİR. TAKTİKSEL. O KADAR.ROK: Ünal Aysal Fatih Terim’in Milli Takımı çalıştırmasına müsaade etmedi. Esas bilgiyi şu an veriyorum MAÇIN BAŞINDA DURMASINA MÜSAADE ETTİ. ROK: Esas bilgiyi ben sana burda… Fatih Terim-Ünal Aysal satrancını veriyorum. Öbürleri popülizm. Şuydu. Buydu. ROK: Bu bir satranç oyunu gibi olmuştur. Fatih Terim şunu söylüyor. Additional 3 yıllık sözeşmeyi yapın. 4 maç geyiğine gideyim, ROK:Fatih Terim her zaman imparator psikolojisinde. Ne demek? Ben ned ersem olur. 3 yıl artı mukavele. Yapacaksın. Ünal Aysal da yapmıyor. ROK: Fatih Terim Ünal Aysal satrancı dediğim bu. Onun üzerine de Fatih Terim ne diyorum Nisan’dan beri Milli Takım’i istiyor.Ve bu şekilde sinyaller geliyordu gidiyordu. Fatih Terim istemiştir. Fatih Terim’le görüşülmüştür

fato
Kalbim temiz demek. Tartışmalar sonrası demek ki Ünal Aysal geri adım attı Sözleşme uzatılmış

@fireofoctopus

Gizli Algı Yaratma- Kışkırtma Faaliyeti” üzerine 4 yorum

  1. Geri bildirim: GIZLI ALGI YARATMA- KIŞKIRTMA FAALIYETI | Güncel Fenerbahçe Haberleri

  2. Geri bildirim: muhalifkanarya | TESCİLLİ YANLIŞ HABER

Yorum bırakın