TESCİLLİ YANLIŞ HABER

25/08/2013 Tarihinde yayınlanan Beyaz Tv’de yayınlanan Beyaz Futbol isimli programda, bazı konuşmaların Medya tarafından çarpıtılıp haber yapıldığını ve yazmıştık, tepki olarak blogda paylaştık ve ilk kez olumlu olarak birileri tarafından kabul gördü, aşağıda Hürriyet gazetesinin açıklamalarını aynen paylaşıyorum,

HÜRRİYET GAZETESİNİN CEVAP VERMESİNE NEDEN OLAN YAZI

AÇ

Hürriyet Okur Temsilcisi Faruk Bildirici

Çakar’ın sözleri çarpıtılmış

8 Eylül 2013
MEDYADA zaman zaman yanlış haber yayımlanabiliyor. Bunun örneklerini görüyoruz. Peki yanlış bir haber, hem de aşağı yukarı aynı cümlelerle onlarca yayın organında birden çıkabilir mi? Böyle bir soruya “Mümkün değil” yanıtı verebilirdim.

Ancak mümkün olduğunu gördüm; Türkiye spor medyası böyle bir “mucizeyi” gerçekleştirdi! Futbol yorumcusu Ahmet Çakar’ın, bir televizyon programındaki sözleri, Hürriyet, Sabah, Milliyet, Sözcü gibi gazetelerin internet sitelerinin de aralarında bulunduğu 50’ye yakın web sayfasında aynı yanlış başlıkla, sözleri çarpıtılarak yayımlandı.
Bu haberlere bakılırsa, Başbakan Erdoğan, Fatih Terim’in Milli Takım’ın başına geçmesi için GS Başkanı Ünal Aysal’ı “bizzat” aramıştı! Ahmet Çakar, 25 Ağustos’ta katıldığı “Beyaz Futbol” programında vermişti bu bilgiyi!
Doğrusu okuduğumda haberden şüphe duymamıştım. Beni uyaran Selim Ferit Yıldız adlı okur oldu. Gönderdiği tweet’lerde, bu haberi program görüntüsüyle karşılaştırmamı istiyor; “Bu hayali haber için özür dileyin” diyordu. Spor Servisi’ndeki arkadaşlara sordum; haberin doğru olduğunu düşünüyorlardı, ama haberde mahreç olmadığı için yazanı bulup konuşamadım. Muhtemelen DHA’nın haberi kullanılmıştı. Zira diğer sitelerdeki mahreçlerden aynı şablonla yazılmış bu haberin İHA ve DHA kaynaklı olduğu anlaşılıyor. Doğruyu bulabilmek için oturup programın görüntülerini izledim. İnanamadım, birkaç kez izledim. Ahmet Çakar, “Başbakan, Ünal Aysal’ı aradı” demiyordu; tam tersine “Başbakan’ın adını kullananları” eleştiriyordu:
A. Çakar: Ünal Aysal’a birileri, “Sayın Başbakanımız Fatih Terim’in Milli Takım’ın başına gelmesini istiyor. Kardeşim sen izin vereceksin” diyorlar. Ünal Aysal da madem…
Ertem Şener- Göksel Gümüşdağ mı?
A. Çakar: Bilmiyorum Göksel olduğunu. Hani milli dava. Sayın Başbakanımız da Fatih Terim’in Milli Takım’ın başında olmasını arzu ediyor gibi aracılar gelince, Ünal Aysal da Türkiye’deki bu fırıldak ortamı çok iyi bilmediği için, “Aman ne yapacağız, beyler hadi git” diyor…
Çakar, programda böyle giriyordu konuya. Sonra üç kez daha değiniyor ve “Sayın Başbakan’ın burada ismi kullanılmıştır”, “Bunlar kesinlikle yalan”, “Ben yalanların altını çizeyim” diyerek, Erdoğan’ın Aysal’ı aramadığını savunuyordu.
Görüntüleri izledikten sonra Ahmet Çakar’ı aradım. “ ‘Başbakan Ünal Aysal’ı aradı’ demedim o programda. Arkadaşlarınız yanlış duymuş” diyerek yalanladı haberleri. “Neden bugüne değin yalanlamadınız bu haberleri” diye de sordum. “Farkında değildim” karşılığını verdi. Aslında sadece Çakar değil, ne Başbakanlık ne de Ünal Aysal bugüne değin yalanlamıştı haberi.
Fakat yalanlanmamış olması durumu değiştirmiyor. Programdaki sözler ve haber ortada. İkisi uyuşmuyor. “Futbol medyası” adına vahim bir durumla karşı karşıyayız. Bir televizyon programındaki kayıtlı sözler çarpıtılabiliyor ve onlarca medya kuruluşunda birbirinin kopyası şeklinde haber olabiliyorsa, durup bir düşünmekte fayda var sanırım…

http://okurtemsilcisi.hurriyet.com.tr/

Yorum bırakın